نقد فیلم و سریال
موضوعات داغ

نقد و بررسی فیلم نورث‌من Northman  – یک آفتابه اسید!

به قلم محمد علی‌زاده و سامان کتال

طبق روال همیشگی مطالب نقد فیلم و سریال، رسیدیم به یک اثر جنجالی دیگر! فیلم سینمایی نورث‌من (مرد شمالی یا مردی از شمال) Northman امروز زیر گیوتین بُرّنده‌ی نقد و بررسی ما قرار می‌گیرد. امیدوارم این مطلب را بپسندید  و توصیه‌های ما را گوش کنید. همراه ما باشید!

سخن روز: هروقت دیدی یه نفر یه فیلم سخیف رو الَکی گُنده کرد، بهش فحش بده، ولی تو دل خودت.

  1. فراتر از انتظار و شکننده‌ی سقف توقعات!

در سینما نمی‌توان تمام و کمال از یک اثر هنری خرده گرفت و برآیند صفر تا صد یک اثر سینمایی حداقل یک اِلِمان دارد که بیننده را به وجد بیاورد، اما نورث‌من در این‌زمینه‌ رکوردی را از خودش به‌جای گذاشت که در تاریخ بی‌سابقه است. این واقعاً فراتر از حد انتظارمان است که یک فیلم به انداره‌ی یک پشه که روی بازوی‌مان می‌نشیند، اثری نداشته باشد. صفر مطلق! اگر بنا بر اثرگذاری یک فیلم سینمایی بر مخاطب (آحادی از یک جامعه) باشد، این فیلم نورث‌من Northman از این نظر در برابر اثر تازه‌تولیدشده‌ی شُخمی‌ترین کارگردان فیلم‌اولیِ جهان‌سومی‌ترین کشور دنیا نیز حرفی برای گفتن ندارد و از این جهت رکوردی تازه در صنعت سینما به نام خود ثبت کرده است و از همین رو، جایزه‌ی عنوان بهترین فیلم از درِ عقب، و عنبرنسارای بلورین نشریه شهر تقدیم می‌شود به فیلم …. نورث‌من! (پیشاپیش منتظر کامنت‌های بی‌شرمانه‌ی طرفداران این فیلم هستیم)

نورثمن - مرد شمالی

  1. به یزدان اگر ما خرد داشتیم….

این فیلم به‌قدری بارِ هنری و آموزشی داشت که زبان از بیان آن عاجز و چشم از تماشای آن قاصر است! مشکل ماییم که فیلم را نمی‌فهمیم و باید درک خود را بالاتر ببریم. کسی که این فیلم را نفهمیده اصلاً دیگر نباید فیلم تماشا کند. آخه چقدر بار معنوی….؟ سرمان درد گرفت از این‌همه هجوم معناگرایانه در این فیلم. مگر ذهن یک انسان چقدر کشش دارد که بتواند 2 ساعت و نیم شر و وِر (شما بخوانید سُس و شعر) را تحمل کند و دم نزند؟! یعنی سعید عبدولی تو این فیلم نورث‌من Northman و هرچی هست :))))

  1. بالاخره چیکار کنیم؟

هرچه سعی کردیم بار محتوایی از فیلم دربیاوریم، نتوانستیم. حتی به‌قدری بی‌مفهوم است که نتوانستیم به مقاله آب ببندیم و یا با آن شوخی‌های زننده کنیم. در یک کلام فیلمی مضحک، مسخره، بی‌داستان، فاقد جلوه‌های ویژه‌ با استانداردهای حداقلی. مشکلات تدوین، مشکلات فیلمنامه (قابل پیش‌بینی و خود اسپویل‌گر) … هیچی برای گفتن وجود ندارد. تنها قصد ما برای نوشتن این مطلب، آگاه کردن شما نسبت به دوری جستن از این اثر است. ما چند ساعت وقت گذاشتیم تا فیلم نورث‌من Northman را تماشا کنیم تنها به این دلیل که به شما هشدار دهیم و دو ساعت از وقت گرانبهای شما را نجات دهیم. تحت تأثیر بازی‌های رسانه‌ای قرار نگیرید. امتیاز یک فیلم، شما را گول نزند! هر بازیگر خوبی الزاماً فیلم خوب بازی نمی‌کند.

زن جیغکش

چرا فیلم را نبینیم؟

اگر چشمان خود را دوست دارید، اگر برای شعور خود ذره‌ای ارزش قائلید، اگر پول برق‌تان را کس دیگری می‌دهد، اگر دلتان برای پیکسل‌های مانیتور یا TVتان می‌سوزد، لطفاً فیلم فیلم نورث‌من Northman را نبینید.

در چه شرایطی فیلم را ببینیم؟

تنها در شرایطی که شما را گروگان گرفته‌اند و دستان شما را بسته‌اند و زیر پلک‌های‌تان خلال‌دندون گذاشتند و شرط آزادی‌تان را این گذاشته‌اند که یک نقد و بررسی خیلی تر و تمیز (مثل همینی که ما نوشتیم) بنویسید، آن‌وقت می‌توانید بنشینید و این فیلم را با اعمال شاقه نگاه کنید.

منتظر نقد و بررسی‌های جذاب‌تر از نشریه شهر باشید!

منتظر کامنت‌های بی‌شرمانه‌ی طرفداران این فیلم هستیم :))))

 

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید!

کانال تلگرام ماصفحه اینستا

سامان (ادمین نشریه)

مترجم کتاب های فانتزی - عاشق فیلم و سریال و کتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا