نقد فیلم و سریالمعرفی فیلم و سریال

نقد و بررسی فیلم Minions: The Rise of Gru

به قلم محمد علی‌زاده و سامان کتال

مطالب مربوط به نقد فیلم در نشریه شهر حتی برای افرادی که علاقه به فیلم و نقد فیلم هم ندارند، جذاب است، کافیست یکبار این‌دست از مطالب را بخوانید تا باور کنید. نقد و بررسی فیلم Minions: The Rise of Gru را برای شما آماده کرده‌ایم تا هم از تماشا و هم از خواندن بررسی آن لذت ببرید!

پیش‌زمینه

همانطور که احتمالاً می‌دانید، مینیون‌ها هریک ویژگی‌های ظاهری تقریباً مشابه و توانایی‌های مختص خودشان را دارند. آنها خدمتکاران و یا سربازان Gru هستند. پس از سه‌گانه‌ی Gru یا همان “منِ نفرت‌انگیز” که انیمیشن بسیار موفقی بود، اکنون دومین قسمت از سه‌گانه‌ی مینیون‌ها Minions تمرکز خود را روی سه‌کاراکتر اصلی Minions یعنی “کِوین، استوارت و باب” (به نمایندگی از سایر مینیون‌ها) گذاشته‌ است. چون نمی‌توانستند همه‌ی Minionها را مورد بررسی و شخصیت‌پردازی قرار دهند. Minionها بسیار مهربان، بامزه و جذاب هستند و حس ترحم انسان را برمی‌انگیزند و مهم‌ترین ویژگی‌شان، وفاداری است. هرچند گاهاً خنگ‌بازی درمی‌آورند و موجبات شادی بیننده را فراهم می‌کنند.

Minionsgru

زرد ولی قشنگ

Minionها از آن دست کاراکترهایی هستند که آدم از دیدن‌شان سیر نمی‌شود و بیننده هر صدم ثانیه منتظر است تا یک شیرین‌کاری جدید و بامزه از آنها ببیند. از میان زبان بی‌معنی و اجق‌وجق‌شان می‌توانیم واژگان معنادار نیز پیدا کنیم، زیرا این زبان ترکیبی است از زبان‌های اسپانیایی، فرانسوی، ایتالیایی و حتی آسیای شرقی! از ویژگی‌های خاص دیگرشان می‌توان علاقه‌شان به موز را مثال زد! همانطور که خودشان نیز همرنگ موز هستند و جالب‌تر از همه اینکه آنها نامیرا هستند! آنها از ابتدای شکل‌گیری موجودات زنده، بوده‌اند و هرگز نمی‌میرند و آسیبی نمی‌بینند.

Minions

دیدنی و خواستنی

هر چیزی که بتوان آن را دید، خواستنی نیست. Minionها علاوه‌بر اینکه دیدنی هستند، خواستنی هم هستند و آدم از دیدن‌شان سیر نمی‌شود. انیمیشنی است که می‌توان با خانواده دید و از آن لذت برد و برای حدود یک ساعت و نیم از دنیا و گرفتاری‌هایش خلاص شد. اگر نبست به انیمیشن گارد خاصی دارید و انیمیشن را تنها مخصوص کودکان و نوجوانان می‌دانید، همین امروز گارد خودتان را بشکنید، آن هم با دیدن انیمیشن Minionها!

مینیون گرو

کمی راجع‌به این قسمت از Minionها

همان فرمول همیشگی که در اکثر انیمیشن‌ها تکرار می‌شود: به دردسر بیفت و راهی برای نجات پیدا کن! فرمولی که علی‌رغم تکراری بودنش، خسته‌کننده نیست و کماکان خنده را بر لب بیننده می‌نشانَد و تماشایش سرگرم‌کننده است. از لحاظ بصری یک تکنیک انیمیشن جدید است اما گویی به‌نوعی دیجیتالیزه و تکنولوژی‌زده شده است؛ به‌گونه‌ای که انگار در استفاده از تکنولوژی زیاده‌روی صورت‌گرفته است. خود داستان روی شخصیت Gru تمرکز کرده است و زیر و بَم او را از عنفوان کودکی مورد بررسی قرار داده است. حتی شاهدیم که قسمت جدید Minionها بصورت پراکنده، رفرنس‌هایی را به فیلم‌های قبلی (خاصه: منِ نفرت‌انگیز) داده بود و بیننده را به فلش‌بک وا می‌داشت.

 

جمع‌بندی:

Minionها را ببینید، بخندید، سرگرم شوید و لذتش را ببرید. بعضی‌وقت‌ها ساده‌ترین و بچه‌گانه‌ترین سرگرمی‌ها حال ما را بیشتر خوب می‌کند، چرا که همه‌ی ما آدم‌بزرگ‌ها، خالص‌ترین لذت‌ها و پاک‌ترین ذوق‌کردن‌ها و شعف‌های‌مان را در دوران کودکی‌مان تجربه کردیم و بهتر است ارتباط‌مان با دوران بچگی را قطع نکنیم.

نشریه شهر در پیام رسان تلگرام و شبکه اجتماعی اینستاگرام

کانال تلگرام ماصفحه اینستا

 

سامان (ادمین نشریه)

مترجم کتاب های فانتزی - عاشق فیلم و سریال و کتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا