نقد فیلم و سریال

نقد و بررسی فیلم Crimes of the Future جنایات آینده

به قلم: محمد علی زاده و سامان کتال

در جدیدترین مطلب از سری مطالب نقد و بررسی فیلم، به سراغ فیلم سینمایی Crimes of the Future به کارگردانی عمو دیوید کراننبرگ کبیر، از خوبانِ تورنتو و حومه رفته‌ایم تا ببینیم خودش و فیلمش چندمَرده حلاج‌اند! با ما بمانید!

چشم‌ها را باید شست… ( با اسید ! )

نکته: توصیه‌ی ابتدایی‌مان این است که اگر فیلم Crimes of the Future را ندیده‌اید، ترجیحاً سراغش نروید. اما اگر خیلی شیفته‌ی آثار دیوید کراننبرگ هستید، حتماً و حتماً حین تماشای فیلم، یک نعلبکی پر از وایتکس و یک مُشت پنبه آغشته به عرق خارخاسَک کناردست‌تان داشته باشید. چرا که پس از اتمام فیلم برای سم‌زدایی بدن‌تان به آن نیاز پیدا خواهید کرد. پیش‌زمنیه‌ای که از هنر دیوید کراننبرگِ (کبیر سابق و کهیر فعلی) داشتیم، ورای این چرندیات یوتیوبی و اینستاگرام‌پسند بود.

Crimes Of The Future

حاصل زور زدن بیش از حد

فیلم Crimes of the Future با بودجه‌ای حدود سی و خُرده‌ای میلیون و فروش تنها سه میلیونی :)))) که لاجَرم بی‌نهایت به این در و آن در زده و تلاش کرده و زور زده تا فیلم خوبی باشد، اما حاصل این همه زور زدن، چیزی نبوده جز شکست در باکس‌آفیس و نرسیدن فروش به بودجه‌اش و ختم کلام را بخواهیم بگوییم، کُپه‌ای یکپارچه از Poop قهوه‌ای که نه‌تنها با ابعاد گزافش مقعد خودِ فیلم را چاک داده، بلکه بینندگانش را نیز به درد شقاق و هموروئید لاعلاج دچار کرده است، به‌طوری که گزارش آمده عده‌ای برای اجابت مزاج مجبور شده‌اند بصورت Manual قضای حاجت خود را به‌اتمام برسانند.

Crimes2

مرگ دوباره‌ی داروین

در فیلم Crimes of the Future به تمام قواعد و قوانین علم بیولوژی اهانت شده است. کسی نفهمیده که این فیلم قرار است چه چیزی به مخاطب بگوید و چه پیامی برای مردم کره‌ی زمین داشته باشد؟ تو گویی کارگردان کمر همت را پُر کرده و روده‌ی همت را خالی کرده بوده تا Shit-Based ترین اثر سینمایی سال 2022 را بسازد و قاشق را با افتخار دور گردنش بیاویزد. شاید هم Bullshitترین فیلم Sci-fi  تاریخ سینما. در کمال تأسف و تأثر بار دیگر شاهد هستیم که به آرمان‌های Sci-fiبازها توهین شده است و فراتر از آن، داروین بار دیگر زنده شده و دست به خودکشی زده است!

جنایات آینده

بی‌مایه و فطیر!

Crimes of the Future اثری پخش‌وپَلاست که نه سر دارد نه تَه. نه منطق خاصی را در آن شاهدیم و نه بصیرت و آینده‌نگری منطقی‌ای را شاهدیم. ایده‌اش از ابزودرترین کمدی‌های دهه‌ی 80 و 90 هم احمقانه‌تر و از کودکانه‌ترین عناصر داستانیِ علمی‌تخیلی تهی‌تر است. از جلوه‌های ویژه نگوییم که چاه فاضلاب مطلق! عمیقاً یاد و خاطره‌ی Visual FX دهه‌های 80 و 90 را برای ما زنده می‌کند. فیلمی بدون درنمایه، بدون یک دقیقه خلق انگیزه برای مخاطب و عاری از هرگونه عنصری که شعور مخاطب را در نظر بگیرد.

جمله‌ی پایانی:

حتی یک ثانیه از وقت و عمر شما ارزش دارد، چه برسد به یک ساعت و چهل‌وپنج‌ دقیقه از عمر ارزشمند شما که قرار است صرف چنین فیلم مزخرفی شود. کارتون Peppa Pig از این Crimes of the Future پرمحتواتر است.

تامام!

نشریه شهر در پیام رسان تلگرام و شبکه اجتماعی اینستاگرام

کانال تلگرام ماصفحه اینستا

 

سامان (ادمین نشریه)

مترجم کتاب های فانتزی - عاشق فیلم و سریال و کتاب

1 دیدگاه

  1. واقعا خوب نقد کردید
    فیلم چندش بی محتوا که تو یه خط خلاصه میشه
    که در آینده احتمال داره بدن انسان دچار تغییر بشه
    مزخرف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا